Liluna

Liluna

Dobry sklep internetowy z odzieżą damską
Data publikacji:: Liczba komentarzy:: 2 odsłon: 72

Czym powinien charakteryzować się dobry sklep internetowy z odzieżą damską?

Każdy sklep internetowy powinien cechować się kilkoma istotnymi czynnikami – o których przeczytacie poniżej. Zakupy w internecie zarówno odzieży damskiej, jak i każdego innego asortymentu stają się w naszym kraju coraz bardziej popularne, a wyrażne wzrosty nastąpiły podczas trawnia pandemii spowodowanej przez koronawirusa. W artykule skupimy się na branży odzieżowej dedykowanej kobietom, ale wiele poruszonych kwestii będzie powielało się zwyczajnie przy większości sklepów internetowych – tych, które zaczynają swoją przygodę, a także tych, które mają już bogatą historię. Poniżej zostaną omówione kwestie dotyczące regulaminu, zasad zwrotów, asortymentu czy opisów produktów.

Regulamin sklepu internetowego w sklepie z ubraniami i nie tylko

Regulamin, który umieścimy w naszym e-sklepie, niezależnie od tego co będzie on posiadał w asortymencie możemy zdefiniować najprościej jako zbiór norm i zasad, które powinny być zgromadzone w dokumencie (w przypadku sklepu internetowego np. podstronie www.domena.pl/regulamin).

Co powinno znależć się w regulaminie e-sklepu?

Jest kilka kwestii, które wręcz muszą znaleźć się w regulaminie. Poniżej wymienimy kilka niezbędnych kwestii, które będą normować zasady panujące w naszym sklepie internetowym zarówno na linii sklep-klient, jak i klient-sklep.

  • Postanowienia wstępne,

  • Definicje,

  • Kontakt ze sklepem,

  • Wymagania techniczne,

  • Informacje ogólne,

  • Zasady składania zamówienia,

  • Oferowane metody płatności i dostawy,

  • Wykonanie umowy sprzedaży,

  • Prawo odstąpienia od umowy,

  • Reklamacja i gwarancja,

  • Dane osobowe w sklepie internetowym,

  • Postanowienia końcowe.

Każdy z powyżej wymienionych punktów powinien być rozwinięty o niezbędne informacje do funkcjonowanie sklepu internetowego. Warto zadbać o to, żeby regulamin był zrozumiały dla każdego konsumenta.

To jakie zostaną zawarte punkty w regulaminie zależy tylko i wyłączenia od osoby tworzącej sklep internetowy. Zaleca się również ze skorzystania porad prawnych, a także można skorzystać z ofert firm oferujących audyt prawny sklepów internetowych.

W internecie możemy znaleźć dużo przykładowych regulaminów oraz wzorów, dzięki którym możemy zaoszczędzić sporo czasu na tworzeniu regulaminu sklepu internetowego. Na przykład:

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-regulamin-sklepu-internetowego-wzor-z-omowieniem

Odrębna podstrona opisująca metody płatności

Jeżeli temat regulaminy już załatwiliśmy warto w przystępny sposób przedstawić aktualnym, jak i tym potencjalnym klientom przedstawić metody płatności w zrozumiały oraz przystępny sposób. Informacje, które będziemy chcieli przekazać najlepiej umieścić na odrębnej podstronie na przykład www.domena.pl/metody-platnosci.

Jakie płatności warto wdrożyc do sklepu internetowego z odzieżą damską?

Wydaje się, że najwygodniejszą płatnością wybieraną przez kobiety jest płatność kartą. Warto jednak wprowadzić do swojego sklepu więcej metod płatności, żeby zaspokoić wszelkie potrzeby klientów. Jakie płatności możemy wprowadzić?

  • Przelew tradycyjny,

  • płatność kartą,

  • płatność szybkimi przelewami (bramka płatnicza),

  • blik.

Przykładowe bramki płatnicze: PayU, Przelewy24, PayNow. Dobre bramki płątnicze będą charakteryzować się bogatą funkcjonalnością i zaoferują płatności zarówno szybkimi przelewami, a także na przykład kartą.

Dedykowana podstrona dla metod dostawy w sklepie internetowym

Dobry sklep internetowy z odzieżą damską (jak i oferujący zupełnie inny asortyment) również powinien zadbać o stworzenie podstrony na której klienci będą mieli w jasny sposób opisany metody dostawy dostępne w naszym e-sklepie.

Co zawrzeć na podstronie poświęconej dla metod dostawy?

Przede wszystkim powinny być zawarte firmy, które świadczą usługi, a także sposoby dostawy i ceny za dostawę. W zrozumiały sposób można przedstawić informację w tabeli lub w formie wypunktowania w następującym schemacie:

  • [NAZWA FIRMY LOGISTYCZNEJ],[SPOSÓB DOSTAWY],[CENA ZA DOSTAWĘ]

Opcjonalnie można wspomnieć także o czasie oczekiwania na zamówiony produkt.

Przejrzyste, zrozumiałe menu dla użytkowników i klientów

Na etapie tworzenia sklepu internetowego powinniśmy zadbać o dobrze przygotowane menu główne, ponieważ to dzięki niemu osoby odwiedzające nasz e-sklep mogą sprawnie się poruszać i docierać do kategorii na których osobie prowadzącej sklep internetowy najbardziej zależy, a warto dodać, że dotarcie do kategorii zwiększa szansę na znalezienie produktu, który może zainteresować do zakupu). Jeżeli menu na początku zdaje nam się dobrze przystostowane pod użytkownika, a wcale tak być nie musi – warto zatem po starcie sklepu internetowego zapytać kilku osób, czy poruszanie się po sklepie internetowym przy użyciu menu głównego jest proste i nie sprawia im problemu z dotarciem do docelowych miejsc. Jeżeli pojawią się problemy – powinniśmy spróbować nanieść stosowne poprawki, dzięki którym uzyskamy przejrzyste i zrozumiałe menu.

Asortyment w sklepie internetowym z odzieżą damską

Kolejną cechą dobrego sklepu internetowego, który zajmuje się sprzedażą ubrań dla kobiet powinien być zróżnicowany i bogaty asoryment tak, żeby każda z potecjnalnych klientek znalazła w sklepie coś dla siebie. Tym więcej produktów w naszej ofercie, tym większa szansa, że znajdziemy potecjalnego odbiorcę na dostępny w sklepie internetowym produkt.

Sezonowość – czyli odzież damska na cieplejsze i chłodniejsze dni

Coś na co należy zwrócić szczególną uwagę, czyli zmieniające się pory roku, co za czym idzie zróżnicowana pogoda w naszym kraju. Powinniśmy zadbać, żeby nasz asortyment zarówno nadawał się do sprzedaży wiosną, latem, jesienią czy zimą. Warto zatem dynamicznie zarządzać asortymentem i przewidywać popyt na daną porę roku.

Na jakie produkty warto postawić w sezonie letnim?

W sezonie letnim w asortymencie pownni znaleźć się między innymi takie produkty jak:

  • t-shirty damskie,

  • bluzki damskie,

  • apaszki damskie,

  • szorty damskie,

  • krótkie dresy damskie.

Sezon jesienno/zimowy – na jakie produkty warto postawić?

W sezonie jesienno/zimowym warto, żeby w naszym asortymencie przeznaczonym do sprzedaży znalazły się:

  • kurtki damskie,

  • bluzy damskie,

  • swetry damskie,

  • długie spodnie damskie i długie dresy damskie.

Różnorodność produktów w e-sklepie z ubraniami dla kobiet

Tyle ile kobiet, klientów tyle gustów, dlatego nie powinniśmy ograniczać naszego asortymentu do produktów, które podobają się nam, bo to jest kwestią oczywistą. Jeżeli targetujemy nasz sklep dla konkretnego stylu wtedy tego problemu nie będzie. Jeżeli naszą ofertę chcemy skierować do wszystkich kobiet wtedy różnorodność produktów jest absolutnie wskazana i konieczna.

Promocje na kończący się sezon

Kończy się letni sezon, a pozostała Ci odzież damska na letnie dni? Nic tak nie zachęci do zakupu Twoich produktów jak dobra promocja! Rozważ wprowadzenie promocji na asortyment, który nie wyprzedał się i pozostał na stanie magazynowym.

Podsumowanie – czym powinień charakteryzować się dobry sklep internetowy z odzieżą damską?

Po przeczytaniu tego wpisu nie powinno być większych wątpliwości czym powinien charakteryzować się dobry sklep internetowy z odzieżą damską. Powinniśmy zadbać o wiele składowych, żeby nasz sklep miał przysłowiowe ręce i nogi. Począwszy od aspektów prawnych – czyli regulaminów, dostaw, płatności czy zwrotów, po UX (user experience) i zróżnicowany asortyment.

Komentarze

Data publikacji: środa, październik 21, 2020 autor: Ela
Przydatne informacje, dzięki
Data publikacji: niedziela, październik 4, 2020 autor: Agnieszka Włodarska
Zgadzam się. Dobry sklep internetowy przede wszystkim powinien zawierać przejrzyste warunki dostaw i zwrotów.
Pokazuje 1 - 2 z 2 pozycji

Spodobał Ci się artykuł? Dodaj komentarz!